Dunazug 300 Kerékpáros Jelvényszerző Körtúra




KEDVES LÁTOGATÓ!

Fiatalabb koromban sokat csavarogtam a túrakerékpárommal a Pilis, a Gerecse és a Budai-hegység aszfaltos útjain, de aztán 2003-ban jött az új szenvedély, a gyalogtúrázás és ebben a műfajban főként a kéktúrázás, vagyis a kék sávval jelzett hosszútávú turistautak végigjárása. 2017-ben döntöttem csak úgy, hogy háromszori Országos Kéktúra teljesítés és a Kék Kör végigjárása után ideje lenne már visszatérni a gyökerekhez, vagyis a túrakerékpározáshoz! Végső célként az Országos Kerékpáros Körtúra névleg 4100 km-es távjának teljesítését tűztem ki magam elé, azonban szerettem volna előtte egy kisebb túramozgalomban kipróbálni magam és némi rutint is szerezni a kerékpáros túrázásban. A neten keresgélve akadtam rá a Dunazug 300 Kerékpáros Jelvényszerző Körtúrára, ami a távját és nehézségét tekintve éppen megfelelt a céljaimnak.

A Dunazug 300 Kerékpáros Jelvényszerző Körtúra útvonaltérképe
A Dunazug 300 Kerékpáros Jelvényszerző Körtúra útvonaltérképe
Ha a térképre kattintasz, nagyobb méretben is megnyílik. A saját bejárásom GPS trekkjét vetítettem rá a térképre.



A Dunazug 300 Kerékpáros Jelvényszerző Körtúra a Google Maps alkalmazásban
Ha a térkép fejlécében a keretre kattintasz, nagyobb méretben is megnyílik és korlátlanul nagyítható. A saját bejárásom GPS trekkjét tettem rá erre a térképre is.

Visegrádi-hegység - Erdészeti úton a Malom-völgyben

Visegrádi-hegység - Erdészeti úton a Malom-völgyben
Visegrád - Letekintés a Dunakanyarra a Panoráma útról

Visegrád - Letekintés a Dunakanyarra a Panoráma útról
Gerecse - Visszatekintés a dombokról a Dunára

Gerecse - Visszatekintés a dombokról a Dunára
Zsámbék - A premontrei kolostor és templom romjai

Zsámbék - A premontrei kolostor és templom romjai

Habár az öreg, idestova már 35 éves Csepel Marathon túrakerékpárommal járok dolgozni tavasztól őszig, és ezzel évente 2500-3000 kilométert tekerek bele, gyakorlatilag már az ezredforduló óta nem jártam vele kirándulni, túrázni. Nem kis izgalommal vágtam bele az első túranapomba, és habár rögtön az indulás után egy gyorsan átvonuló hidegfront zivataraitól bőrig áztam még a budai rakpart kerékpárútján, de Szentendrén, a Skanzenba tett kitérő után úgy szálltam fel a bringával a HÉV-re, hogy évek óta nem éreztem magam ilyen jól túrázás közben! Nem is volt kérdéses, hogy folytatni fogom a Dunazug 300 körtúráját, amint erre lehetőségem adódik majd!

Aztán a következő túranapon, a Visegrádi-hegység aszfaltos erdőgazdasági útjain tekerve értettem meg, hogy itt nem kell rohanni, ez nem a munkábajárás napi kétszer 15 kilométere, ahol szinte percre kiszámolva hajtom magam és a pedált! Itt nem kerget a tatár, ráérek megállni mindenhol, ahonnan szép kilátás nyílik, vagy akár csak valami érdekeset látok. Ebben nagy segítségemre volt a mozgalom kiírója is, aki igazolásképpen nem csak azt várja el, hogy néhány helyen bélyegezzek az ottjártamat bizonyítandó a túra igazolófüzetébe, hanem bizonyos helyeken információkat is be kellett gyűjtenem és fényképeznem is kellett, tehát alaposan körül is kellett néha néznem!

Habár a túra több helyen is forgalmas országutakon vezet, ahol bizony nem leányálom a kerékpározás, de szerencsére a sok éves budapesti pedáltekerés hozzáedzett ahhoz, hogy félelem nélkül rójam ezeken a helyeken is a kilométereket. Azonban a körtúra sava-borsa azon szakaszok összessége volt, amikor kanyargós, az autósforgalom elől sokszor elzárt erdészeti aszfaltutakon jártam be keresztül-kasul a Visegrádi-hegységet, vagy amikor a Gerecse szinte nulla forgalmú, faluk között kanyargó aszfalcsíkjain tekertem órákon keresztül. És szerencsére ezek a részek adták ki a táv döntő többségét!

A körtúra körülbelül 330 kilométeres távját négy, egyre növekvő hosszúságú túranapra osztottam fel, ezzel is próbálva felmérni a saját képességeim határát. Szerencsére a körtúra jól szakaszolható, budapesti bázissal több pontja is könnyen elérhető HÉV-vel és vonattal, így a kerékpárok szállítása könnyen megoldható oda-vissza. Ez az egyik ok, ami miatt elsősorban budapesti bicajosoknak ajánlanám ennek a körtúrának a teljesítését. A másik ok pedig az, hogy bár kemény kapaszkodók is vannak az utakon, de kiszakadhatunk a túránkkal a városi forgalomban történő monoton pedáltekerésből és nagyon sokszor élvezhetjük az erdei csendet és a természet közelségét!

Nagyon megfogott a túra útvonalának szépsége, mióta befejeztem, már többször is visszatértem egy-egy szép részére. Így már alaposan bejártam a Tarjáni-medencét és tágabb környezetét, később egy egynapos kirándulás erejéig Zsámbékra is visszakerekeztem már. Összességében érdemesnek tartom a Dunazug 300 Kerékpáros Körtúrát arra, hogy arra bíztassak minden, a természetet és a látnivalókat szerető kerékpárost, hogy vágjon bele a teljesítésébe és járja végig azt az útvonalat, amit megpróbálok bemutatni a honlapom oldalain is! Tehát akkor nyeregbe fel, várnak ránk a kilométerek!

PS:

Ha bármilyen kérdésed, megjegyzésed van, írjál a honlap vendégkönyvébe, esetleg írjál e-mailt a mozgalom kiírójának (ketkerek.par kukac freemail pont hu), vagy nekem!



Horváth Béla
horvabe1959@gmail.com






A tárhelyszolgáltató neve: Port Kft.
A tárhelyszolgáltató címe: 9200 Mosonmagyaróvár, Szent István király út 60.
A tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@webtar.hu
A honlap szerkesztőjének neve: Horváth Béla
A honlap szerkesztőjének e-mail címe: horvabe1959@gmail.com
   
A honlap szerkesztője mindent megtesz azért, hogy az itt közölt információk pontosak, frissek és teljesek legyenek, de semmiféle felelősséget nem vállal bármely, ezen információk használatából adódó kár bekövetkeztéért. A honlap adatainak használatával Ön elismeri, hogy azt csak és kizárólag saját felelősségére teszi.
Creative Commons Licenc Creative Commons license: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Kérem, olvassa el a honlap Cookie Policy-jét! Fontos információkat tartalmaz!