Mekkorára tervezzük a túránkat? Erre nagyon nehéz pontos választ adni, hiszen három fő dologtól függ: a tereptől, a túrázótól és a körülményektől. Most megpróbálok sorba menni ezen a három tényezőn.
Az azt hiszem nyilvánvaló, hogy vízszintes terepen többet lehet megtenni azonos mennyiségű energia befektetésével, mint változatos, hegyes-dombos tájakon. De hogyan tudjuk ezt figyelembe venni? Itt nem tudok másra hivatkozni, csakis saját tapasztalatomra. Én a túrák tervezése során ökölszabályként 100 méter szintemelkedést 1 kilométer plusz távolságként veszek figyelembe.
Tehát, ha vesszük például a Kisinóci turistaháztól Nógrád vasútállomásig a Magas-Börzsönyön átvezető kéktúra szakasz adatait, akkor a következőt találjuk az igazoló füzetben: távolság: 20,4 kilométer, szintemelkedés: 861 méter. Számításaim szerint ez tehát megfelel körülbelül egy 20,4 + 8,6 = 29,0 kilométeres síkvidéki túrának. Még sehol nem láttam ezt a nehézség számítási módszert, el is neveztem a végeredményt „kilométer egyenérték”-nek! Tapasztalatból mondom, a végeredmény nagyjából helytálló! Itt persze a „normál” túraterepet vettem figyelembe, mindenfajta nagyon meredek emelkedések és lejtők nélkül, de ilyenek amúgy sem szoktak előfordulni az Országos Kéktúra útvonalán!
A legextrémebb kéktúra szakasz ebből a szempontból Sirok vasúti megállótól felkapaszkodni a Kékestetőre. A távolság csak 19,1 kilométer, de a szintemelkedés 1422 méter, ebből kiszámolva pedig 33,3 a kilométer egyenérték! Kékestetőről lefelé ereszkedve Sirokra a fűrészfogszerű Mátra-gerincen még mindig van ezen a szakaszon 554 méternyi emelkedés, de ebben az irányban bejárva a szakaszt a kilométer egyenérték csupán 24,6. Tehát csak az induljon el lentről felfelé a Kékestetőig vezető útnak, aki érez magában elegendő felkészültséget és kondíciót!
Most vegyük a másik végletet, egy nagyjából hasonló hosszú túraszakaszt: a Szeleste és Sárvár közötti részt. A kéktúra igazoló füzetünk szerint a táv: 20,1 kilométer, az emelkedés pedig 67 méter. Itt nincs nagy szintemelkedés, hiszen a Kisalföldön járunk, számítsuk ki itt is a kilométer egyenértéket: az körülbelül 20,8 kilométer lesz, tehát gyakorlatilag azonos a tényleges távolsággal. Ez bizony csak egy könnyű túra, össze sem hasonlítható az „izmos” Kékestető és Sirok, vasúti megálló közötti szakasszal! Pedig a távolság szinte ugyanaz!
Nagyon sok függ a túrázó kondíciójától, és túrázási tapasztalatától. Az első nyilvánvaló: minél jobb a túrázó erőnléte, annál többet tud megtenni egy túranap alatt. Sokszor vezettem régebben túrákat, vagyis inkább kirándulásokat a munkatársaim és családjaik számára, ilyenkor tapasztalati úton 15-20-as nagyságban szabtam meg a kilométer egyenértéket. Tapasztalatom szerint ugyanis, ha ennél többre akartam rábírni őket, akkor nagyon elfáradtak a túra végére. Tehát a kezdő, korábban csak sétálgató, de vállalkozó szellemű, és a túrázásba belevágó jelöltek ne tervezzenek ennél hosszabb távokat! Természetesen mindez könnyű – maximum 5-6 kilogrammos – hátizsák cipelésére vonatkozik!
Hogyan lehet javítani a kondíciót? Rendszeres testmozgással! Ha valaki naponta hajlandó fél órát tempósan gyalogolni, és minden héten egy napot túrázni, néhány hét alatt érezni fogja, hogy jelentősen javult az erőnléte! A napi mozgás például összejöhet abból is, hogy munkahelyünkre menet, vagy onnan hazafelé 3-4 busz- vagy villamosmegállónyi távot minden nap legyalogolunk. Nem sétálunk, hanem tempósan, egyenletes léptekkel legyalogolunk! Még csak nem is egy nagy időkiesés ez, és nagyon hasznos tud lenni az egészség megőrzésének szempontjából is!
Egy átlagos túrázó könnyű hátizsákkal könnyedén legyalogol egy nap alatt 25-30 kilométer egyenértéket, persze kedvező körülmények között. Rendszeres, több napos túrázásnak köszönhető edzettséggel ez felmehet akár 40-45 kilométer egyenértékre is. A fentebbi távolságok a határai az úgynevezett „komfortzónának”, tehát ennyi esik jól, innen érzi azt a túrázó, hogy kicsit már nyögvenyelős a dolog! Persze lehet folytatni ez után a határ után is a túrát, de az már valahogy nem az igazi! Vannak az úgynevezett teljesítménytúrázók, akik rendszeresen, minden túrájukon feszegetik ezt a határt és vállalnak be 50, 70, vagy akár 100 kilométeres túrákat is. Például a névleg 100 km-es Kinizsi-100 teljesítménytúra kilométer egyenértéke 129, én is teljesítettem már, de a végén a célba beérve egyik túrázó társam arcán sem láttam őszinte mosolyt! Ennyit gyalogolva úgy megcsömörlöttem a kilométerektől, hogy egy hónapig rá sem bírtam nézni a bakancsomra! :-)
Eddig a túrázó kondíciójáról beszéltem, szólnék most pár szót a tapasztalatáról is. Ha kevés tapasztalattal vágunk bele egy túrába, könnyen előfordulhat, hogy sokkal többet fogunk gyalogolni, mint amennyit elterveztünk! Ennek az oka az eltévedés, és az útkeresés. Sokszor kilométereket teszünk meg pluszban, hogy az eltévedések után visszataláljunk a jelzett turistautakra. Ezzel a tényezővel feltétlenül számolnunk kell! Egy másik dolog, hogy jó, ha előre végignézzük a térképen, milyen terepviszonyok várnak ránk a túra során, mert erre előre felkészülve nem érnek váratlanul bennünket a meredekebb emelkedők sem!
A külső körülmények az időjárás és a terepviszonyok. Azt hiszem, azt sem kell hosszabban ecsetelnem, hogy nem ugyanaz, ha szép, napsütéses időben járunk 20 kilométert a Pilisben, vagy szakadó esőben dagasztjuk a sarat az erdei utakon ugyanott! A sár, a mély hó sok erőt kivehet a túrázóból, de ne várd, hogy számszerűsítsem ezt! Tapasztalatom az, hogy a sárban való tapicskálás, csúszkálás talán a másfélszeresére is megnövelheti egy szakasz kilométer egyenértékét. Két évvel ezelőtt 25-30 centiméteres hóban túráztam Kőszegtől Szelestéig, itt is alaposan kifárasztott bennünket pusztán az, hogy minden lépés után ki kellett emelnünk a lábunkat a mély hóból, pedig ez nagyrészt porhó volt, nem pedig valami vizes, latyakos undormány.
Az időjárás szintén fontos szerepet kap: nem csak azért, mert télen a kabátunk és egyéb ruháink súlyát is cipelni kell, de az ellenszél például komoly erőkifejtésre kényszeríti a túrázót, esőben is többnek érzünk minden kilométert a valóságosnál! Sokan nem is gondolnák, de a túlzott meleg is rengeteg erőt kivehet a túrázóból. 2012 nyarán vágtam bele először az Alföldi Kéktúrába, hőségriadó volt akkor éppen az ország teljes területén. Csak legyintettem: szintemelkedés szinte semmi sem lesz, hátamra kanyarítottam a nagy hátizsákom és egy frissen vásárolt szalmakalappal a fejemen belevágtam a túrába. Fel kellett adnom, mert a kopasz mezőkön és gátakon a meleg kiszívta minden erőmet! Nem bírtam végigjárni a tervezett szakaszt, pedig ezt normális időjárási körülmények között játszva teljesítettem volna!
Vannak „belső körülmények” is: az erőnlétet aláásó betegség, vagy például a málha súlya. Csak azt tudom tanácsolni, betegen ne induljunk túrázni, a nagy málhával kapcsolatban pedig annyit jegyeznék meg, hogy a 15-18 kilogrammos nagy hátizsákommal (sátorral, hálózsákkal, egyéb kiegészítőkkel ennyi a tömege) egy többnapos túrán nagyjából csak a kis zsákkal megtehető távolság kétharmadával kalkulálok napi szinten. Tehát, ha menne kis zsákkal a 30 kilométer, akkor nagy zsákkal csak 20 kilométeres távval számolok azonos helyen, azonos külső körülmények között.
Egy társaságban mindig van egy „leggyengébb láncszem”. Ez azt jelenti, hogy hiába jobb a többiek kondíciója, mégis kénytelenek alkalmazkodni a leggyengébbhez, őhozzá szabni a teljesítendő távot. Ha ez egy előre tudott dolog, akkor semmi baj, hiszen számolni lehet – és kell is – vele, gond általában akkor szokott lenni, ha ez csupán a túrán derül ki. Tehát, ha olyanokkal indulunk túrázni, akiket nem ismerünk, még jóval előtte tisztázni kell a túra hosszát és nehézségét, valamint hogy mennyi idő alatt akarják végigjárni.
A kéktúra igazolófüzetben a pecsételőpontok közötti táv- és szintadatokon kívül még fel van tüntetve a teljesítésükhöz szükséges idő is. Ez úgy jött ki, hogy 4 km/órás átlagos sebességet vettek figyelembe, így kiszámolták az adott szakasz teljesítéséhez szükséges időt, és ezt megnövelték minden 10 méter szintemelkedés után 1 perccel. Ez így leírva nagyon szépen hangzik, mégis arra kérnélek, kedves Olvasóm (talán, mint leendő kéktúrázó), hogy ezt ne vedd figyelembe! Hagyd ki, ugorj inkább át az időadatokon, de ne tekintsd afféle szentírásnak, amit tartanod kellene! Találkoztam már olyan kéktúrázóval, aki szomorkásan mesélte, hogy bármennyire is igyekezett, ő bizony mindig lassabb volt eddig a kiírásnál!
El kell mondanom, hogy senkit se frusztráljon az, hogy esetleg lassabb a papíron kikalkulált sebességnél! A távolság- és szintadatok objektívek, GPS-sel mérték ki őket, de a két pecsételőpont közötti szakasz megtételéhez szükséges idő abszolút szubjektív, hiszen egyénenként változik! Amúgy is ez az adat a folyamatos menetre vonatkozik, de néha meg kell állnunk pihenni, fényképezni, vagy egyszerűen csak gyönyörködni az elénk táruló kilátásban! És ezek nincsenek belekombinálva a pecsételő füzetben szereplő időbe!
De valamilyen sebességgel mégiscsak számolnunk kell, hiszen nyilván kíváncsiak vagyunk arra, hogy a kitűzött útvonalat mennyi idő alatt járjuk majd végig? Én a többnapos, sátras túráimon 3 km/órás átlagsebességgel számolok, tehát egy 20-24 kilométer hosszú túra megtételéhez nekem a 16-18 kg-os hátizsákommal nagyjából 7-8 óra szükséges. Ebben aztán minden, fentebb felsorolt tevékenység benne foglaltatik: a pihenés, a fényképezés és a gyönyörködés is. Ezt szerintem nyugodtan elfogadhatják a kezdő túrázók, akik kisebb málhával, és kisebb rutinnal vágnak bele a túrába. Nem szükséges tehát perces pontossággal meghatározni minden szakasznál a megtételéhez szükséges időt, hiszen akkor már inkább az óránkkal fogunk állandóan hadban állni és ellenőrizgetni, hogy most vajon sietünk, vagy késünk-e az előre eltervezett menetrendhez képest?
A túrán az élmény a lényeg, nem a megtételéhez szükséges idő (na, ezért a kijelentésemért még kapok majd a teljesítménytúrázóktól)! Egyetlen pihenőhelyről, vagy szép kilátást nyújtó pontról nem vagyok hajlandó egyetlen perccel sem korábban továbbindulni, mint szeretnék, pusztán azért, hogy tartsam magamat valamilyen papíron kiszámolt szintidőhöz! Persze, ha egy buszhoz, vagy vonathoz kell sietni, az megint más probléma, de erre is van megoldás! Ahol csak lehet, több vonatot, buszt is fel kell írnunk a kisokosunkba, amivel aztán haza tudunk utazni, így a korábban indulókat is elérhetjük, ha kicsit gyorsabban haladunk a túrán, de akkor sem kell kétségbe esni, ha lassabbak vagyunk, mert akkor viszont még elutazhatunk egy későbbi csatlakozással!
Természetesen érdemes egy kisebb statisztikát vezetni a túráinkról, ahová beírhatjuk a túra paramétereit, az ezekből számolt kilométer egyenértéket, aztán még az adatsor végére írjuk a túra bruttó idejét (az indulás és célba érés között eltelt időt). Ebből aztán már könnyen kiszámolható az átlagsebességünk, és néhány túra után már elég pontosan körvonalazódni fog mindenki számára, hogy milyen teljesítményre képes.
Utoljára hagytam a lényeget, magát a táblázatot. Itt a saját 2010 és 2012 közötti GPS mérésemet vettem figyelembe, mert itt tetszőleges szakaszokra tudom bontani az Országos Kéktúra útvonalát, míg az igazoló füzetben csak a pecsételőpontok közötti távolságok vannak feltüntetve. Az össztávolság néhány kilométeres eltéréssel megegyezik a hivatalos adatokkal, szintben kürülbelül 10%-kal többet mértem a hivatalos adatoknál, de még mindig kisebb baj, ha túltervezzük a szintet, mintha a terepen jönnénk rá arra, hogy több az emelkedés a vártnál!
A táblázatban három oszlop mutatja a szakaszfelosztást. A rövid szakaszokra való bontással 71 túranap szükséges a teljes táv végigjárához, itt a napi átlag csak valamivel több, mint 16 kilométer. A kezdő túrázóknak ezt ajánlanám. Természetesen nem minden szakasz ilyen hosszúságú, hiszen egy napi szakasz hossza függ a települések és a tömegközlekedési csatlakozások távolságától is. Mindenesetre ebben az oszlopban igyekeztem a napi túrákat legfeljebb 20-22 kilométer hosszúra szabni.
Az útvonal optimalizált felosztás teljesítéséhez 58 túranap szükséges. Egy átlagos, több éves gyakorlattal bíró túrázó nyugodtan választhatja egy a felosztást. Itt a leghosszabb napi távok már elérhetik a 26-27 kilométert is, de az átlag nagyjából 20 kilométer környékén van. Hosszú szakaszokra bontva az útvonalat 47 nap adódott a teljesítésre. Ezt a felbontást csakis azoknak javaslom, akik már hosszú évek óta túráznak és tudják, mire vállalkoznak egy ilyen útvonal szakaszolással! Habár az átlag itt 24,5 kilométer körül van, de azért becsúsznak már lazán harmincas napok is!
Igyekeztem mindhárom felosztásnál felhasználni a jó közlekedéssel bíró szakaszhatárokat, a táblázatban egy-egy vastag vizszintes vonal jelzi ezeket a helyeket. Természetesen ez a háromféle felosztás nem szentírás, ezeket kombinálni is lehet egymással, sőt, másféle útvonalbontást is meg lehet tervezni! Ezt a táblázatot a gyakorlott túrázóknak csupán ötletadónak szánom, a kezdőknek pedig afféle mankónak, amivel el tudnak indulni az úton. Azt javaslom, a napi szakaszok tervezéséhez használjátok ezen a táblázaton kívül a Tömegközlekedéshez kapcsolódó kiszállási és belépési pontok táblázatát is, így azonnal látjátok, hogy egy-egy napi szakasz elején és végén milyen tömegközlekedési lehetőségek adódnak.
Mivel a táblázat meglehetősen nagy, és hogy ne kelljen a kimásolásával veszkődni, hozzáférhetővé teszem az eredeti Excel formátumban is. A táblázat az alábbi linkre kattintva tölthető le: Az Országos Kéktúra napi szakaszolása
Itt szeretném megköszönni Heyjoe nikknevű kéktúrázó társam munkáját, aki nem csak egy nagyszerű Országos Kéktúra ismereti játékot alkotott, de a kiszállási pontok vizualizációját is megoldotta. Egy nagyítható Magyarország térképre vetítette rá a kiszállási pontokat, valamint a pecsételőhelyeket, a kurzort ezekre a pontokra mozgatva információ jelenik az adott pontról. A térképet az alábbi linken érhetitek el: http://heyjoe.hu/kiszallas/#8/46.700/19.500/alap-turajel
Jellemző pontok | Az előző ponttól számított | Rövid szakaszok (71 nap) |
Útvonal optimalizált (58 nap) |
Hosszú szakaszok (47 nap) |
||
Távols. | Emelk. | Lejtés | ||||
[km] | [m] | [m] | ||||
Velem, autóbusz-forduló | 0,000 | 0 | 0 | 1. nap Táv: 20,398 km Szint: 816/909 m |
1. nap Táv: 20,398 km Szint: 816/909 m |
1. nap Táv: 20,398 km Szint: 816/909 m |
Szent Vid kápolna | 1,620 | 206 | 1 | |||
Hörmann-forrás | 0,000 | 0 | 0 | |||
Írott-kő, kilátó alatti pecsételőpont | 2,267 | 174 | 14 | |||
Hörmann-forrás | 2,267 | 14 | 174 | |||
Stájerházak | 2,206 | 4 | 174 | |||
Vörös kereszt | 2,712 | 91 | 4 | |||
Óház-tető, kilátó | 1,353 | 37 | 61 | |||
Hét(vezér)-forrás | 1,125 | 3 | 181 | |||
Kálváriatemplom | 3,114 | 106 | 160 | |||
Kőszeg, Hősök kapuja | 1,710 | 8 | 120 | |||
Kőszeg, 87-es út keresztezés | 1,426 | 22 | 17 | 2. nap Táv: 15,982 km Szint: 235/303 m |
2. nap Táv: 19,115 km Szint: 311/351 m |
2. nap Táv: 25,424 km Szint: 365/459 m |
Kőszegi-erdő, az egyenes nyiladék kezdete | 2,744 | 54 | 61 | |||
Horvátzsidányi országút | 3,075 | 25 | 30 | |||
Képes kereszt | 1,710 | 8 | 120 | |||
Ilonavár | 5,965 | 58 | 141 | |||
Tömörd, pecsételőhely | 1,667 | 51 | 43 | |||
Kincsédpuszta | 3,133 | 76 | 48 | 3. nap Táv: 19,949 km Szint: 252/293 m |
||
Ablánci malomcsárda | 6,309 | 54 | 108 | 3. nap Táv: 16,816 km Szint: 176/245 m |
||
Vasúti aluljáró | 2,464 | 28 | 25 | 3. nap Táv: 32,281 km Szint: 301/329 m |
||
Szeleste, pecsételőhely | 8,043 | 94 | 112 | |||
Ölbő-Alsószeleste vasútállomás | 1,913 | 20 | 23 | 4. nap Táv: 21,774 km Szint: 179/192 m |
4. nap Táv: 21,774 km Szint: 179/192 m |
|
87-es út | 4,724 | 69 | 74 | |||
Bögöt, letérés a pecsételőhelyhez | 3,022 | 20 | 18 | |||
Vasúti keresztezés | 1,598 | 12 | 20 | |||
Csénye, templom | 3,352 | 23 | 19 | |||
Csényeújmajor, pecsételőhely | 2,456 | 10 | 13 | |||
Híd a Gyöngyös-patakon (letérés a gátról) | 1,866 | 10 | 10 | |||
Sárvár, vasútállomás | 2,843 | 15 | 15 | |||
Sárvár, Csónakázótó | 2,138 | 13 | 215 | 5. nap Táv: 13,455 km Szint: 165/157 m |
5. nap Táv: 20,758 km Szint: 245/248 m |
4. nap Táv: 27,386 km Szint: 368/352 m |
Hegyközség, letérés a főútról | 2,520 | 18 | 17 | |||
84-es út keresztezés | 1,028 | 22 | 6 | |||
Sitke, letérés a Kálváriakápolnához | 4,719 | 79 | 73 | |||
Gérce, Kismackó élelmiszer- és italbolt | 3,050 | 33 | 46 | |||
84-es út keresztezés | 1,528 | 33 | 21 | 6. nap Táv: 13,931 km Szint: 203/195 m |
||
Rózsáskerti erdészház | 0,998 | 2 | 3 | |||
Scherg házaspár sírja | 0,588 | 10 | 1 | |||
Letérés a Banya-fák tisztására | 1,422 | 27 | 6 | |||
Hidegkúti vadászház és konferenciaközpont | 2,767 | 8 | 60 | |||
Avasi öreg tölgy | 2,728 | 82 | 42 | 6. nap Táv: 23,343 km Szint: 431/407 m |
||
Földgáz nyomásfokozó állomás | 2,098 | 30 | 43 | |||
Káld, Korona kocsma | 1,802 | 11 | 19 | |||
Útelágazás a mezők szélén | 3,917 | 57 | 64 | 7. nap Táv: 16,715 km Szint: 308/303 m |
5. nap Táv: 32,656 km Szint: 498/512 m |
|
Kőkereszt a mezőkön | 4,949 | 85 | 86 | |||
Hosszúpereszteg, Tar vendéglő | 1,747 | 16 | 22 | |||
Letérés az országútról | 2,380 | 41 | 15 | |||
Szajki erdészház | 3,722 | 109 | 116 | |||
Ötvös vasútállomás bekötőútja | 14,139 | 190 | 209 | 8. nap Táv: 15,307 km Szint: 212/219 m |
7. nap Táv: 15,307 km Szint: 212/219 m |
|
Ötvös, Külső-erdő, pecsételőhely | 1,168 | 22 | 10 | 6. nap Táv: 16,590 km Szint: 186/158 m |
||
Kisvásárhely, harangláb | 8,049 | 86 | 98 | 9. nap Táv: 15,422 km Szint: 164/148 m |
8. nap Táv: 15,422 km Szint: 164/148 m |
|
Sümegre vezető országút | 2,497 | 33 | 34 | |||
Sümeg, vasútállomás | 3,668 | 29 | 10 | |||
Sümeg, buszpályaudvar | 1,208 | 16 | 6 | |||
Mogyorósi-domb, geológiai bemutatóhely | 1,512 | 24 | 8 | 10. nap Táv: 20,389 km Szint: 536/500 m |
9. nap Táv: 20,389 km Szint: 536/500 m |
7. nap Táv: 20,389 km Szint: 536/500 m |
Sümegi bazaltbánya vasútállomás | 1,576 | 13 | 43 | |||
Sarvaly erdészház, pecsételőhely | 2,101 | 69 | 18 | |||
Letérés a földútról a romos vadászháznál | 4,250 | 82 | 66 | |||
Kék rom jelzés kezdete Tátika várához | 2,686 | 172 | 29 | |||
Hidegkúti major | 1,614 | 9 | 135 | |||
Letérés a Sztúpához | 3,903 | 153 | 53 | |||
Zalaszántó, római katolikus templom | 2,747 | 14 | 148 | |||
Letérés az országútról Rezi felé | 2,396 | 26 | 51 | 11. nap Táv: 16,093 km Szint: 323/395 m |
10. nap Táv: 23,027 km Szint: 384/463 m |
8. nap Táv: 23,027 km Szint: 384/463 m |
Rezi, letérés a pecsételőhelyhez | 3,328 | 112 | 13 | |||
Gyöngyösi csárda | 2,535 | 31 | 173 | |||
Egregy, Árpád-kori templom | 2,747 | 134 | 109 | |||
Hévíz, letérés az autóbusz-állomáshoz | 2,595 | 20 | 49 | |||
Keszthely, Festetics kastély északi kapuja | 5,114 | 58 | 32 | 12. nap Táv: 19,628 km Szint: 394/273 m |
||
Keszthely, letérés a vasútállomáshoz | 1,820 | 3 | 36 | |||
Gyenesdiás, körforgalom a 71-es úton | 3,191 | 40 | 21 | 11. nap Táv: 26,726 km Szint: 574/556 m |
9. nap Táv: 26,726 km Szint: 574/556 m |
|
Letérés a Nagy-mező felé | 2,346 | 47 | 6 | |||
Szék-tető, rátérés az aszfaltútra | 3,058 | 165 | 15 | |||
Vállus, pecsételőhely | 4,099 | 81 | 163 | |||
Kilátópont a Kő orrán | 3,487 | 161 | 77 | 13. nap Táv: 14,032 km Szint: 241/351 m |
||
Lesenceistvánd, pecsételőhely | 3,590 | 47 | 248 | |||
84-es út keresztezés | 1,327 | 3 | 11 | |||
Tapolca, vasúti átjáró | 2,719 | 9 | 6 | |||
Tapolca, Dózsa Gy. utca, letérés a vasútállomásra | 2,909 | 21 | 9 | |||
Tapolca, központ | 0,657 | 7 | 0 | 14. nap Táv: 16,420 km Szint: 398/405 m |
12. nap Táv: 16,420 km Szint: 398/405 m |
10. nap Táv: 16,420 km Szint: 398/405 m |
Letérés a Szent György-hegy felé | 2,867 | 20 | 20 | |||
Szent György-hegyi turistaház | 1,716 | 148 | 2 | |||
Szent György-hegy, letérés a hegytető felé | 0,625 | 111 | 3 | |||
Szent György-hegy, Lengyel kápolna | 2,538 | 28 | 193 | |||
Rátérés a 71-es út melletti kerékpárútra | 3,050 | 16 | 114 | |||
Szigliget, letérés a pecsételőponthoz | 1,600 | 53 | 8 | |||
Badacsonytördemic, letérés a vasútállomásra | 3,367 | 15 | 65 | |||
Badacsony, Ranolder kereszt | 2,820 | 303 | 25 | 15. nap Táv: 11,455 km Szint: 553/556 m |
13. nap Táv: 22,635 km Szint: 927/882 m |
11. nap Táv: 22,635 km Szint: 927/882 m |
Badacsony, letérés a Kisfaldy kilátóhoz | 1,440 | 112 | 66 | |||
Országút keresztezés | 2,973 | 17 | 302 | |||
Gulács, kék csúcs jelzés a hegytetőre | 1,319 | 118 | 15 | |||
Káptalantóti Horváth kert | 2,903 | 3 | 148 | |||
Csobánc, kék rom jelzés a hegytetőre | 3,155 | 144 | 13 | 16. nap Táv: 18,609 km Szint: 702/597 m |
||
A Láz-tető nyerge | 2,085 | 118 | 85 | |||
Mindszentkálla | 2,575 | 18 | 150 | |||
Szentbékkállai Kőtenger | 1,587 | 42 | 12 | |||
Velétei palotarom | 1,348 | 3 | 148 | |||
Szentbékkálla, pecsételőpont | 0,430 | 0 | 25 | |||
Töttöskáli templomrom | 1,135 | 25 | 3 | 14. nap Táv: 21,643 km Szint: 665/549 m |
12. nap Táv: 21,643 km Szint: 665/549 m |
|
Fekete-hegy, Eötvös kilátó | 2,322 | 217 | 41 | |||
Balatonhenye, pecsételőpont | 3,972 | 86 | 227 | |||
Rátérés az erdei útra | 3,726 | 147 | 24 | 17. nap Táv: 14,214 km Szint: 337/278 m |
||
Csicsói erdészház, pecsételőhely | 2,423 | 46 | 64 | |||
Vigántpetendi országút | 2,500 | 26 | 24 | |||
Kinizsi-forrás | 1,920 | 27 | 65 | |||
Letérés a Szent Mihály kolostorromhoz | 2,957 | 70 | 71 | |||
Nagyvázsony, várpénztár | 0,688 | 21 | 30 | |||
Letérés az aszfaltútról | 1,342 | 20 | 40 | 18. nap Táv: 16,558 km Szint: 498/346 m |
15. nap Táv: 23,886 km Szint: 594/574 m |
13. nap Táv: 23,886 km Szint: 594/574 m |
Kab-hegy, aszfaltút | 8,502 | 419 | 51 | |||
Kabhegyi erdészházak, pecsételőhely | 1,029 | 2 | 59 | |||
Úrkút, Kék Túra vendéglő | 5,685 | 57 | 196 | |||
Városlő-Kislőd vasútállomás, letérés | 7,328 | 96 | 228 | 19. nap Táv: 20,360 km Szint: 386/451 m |
||
Városlőd, templom | 2,003 | 43 | 7 | 16. nap Táv: 21,385 km Szint: 485/481 m |
14. nap Táv: 21,385 km Szint: 485/481 m |
|
Kék rom jelzés Hölgykő várához | 2,587 | 58 | 17 | |||
A megszüntetett vasút töltése | 2,772 | 81 | 89 | |||
Bauxit szállítóút | 2,668 | 80 | 9 | |||
Németbánya, letérés a pecsételőhelyhez | 3,002 | 28 | 101 | |||
Aszfaltút Bakonybélbe | 3,018 | 136 | 62 | 20. nap Táv: 23,762 km Szint: 788/703 m |
||
Bakonybél, letérés a Gerence fogadóhoz | 5,335 | 59 | 196 | |||
Letérés az erdei aszfaltútról | 2,938 | 97 | 19 | 17. nap Táv: 20,423 km Szint: 748/625 m |
15. nap Táv: 20,423 km Szint: 748/625 m |
|
Kőris-hegy, pecsételőpont | 4,834 | 386 | 12 | |||
Kisszépalmapuszta | 1,704 | 7 | 246 | |||
Szépalmapuszta, bejáróút | 2,334 | 60 | 45 | |||
Borzavár, Oázis presszó | 3,599 | 43 | 123 | |||
Zirc, letérés a vasútállomáshoz | 5,023 | 155 | 180 | 21. nap Táv: 20,395 km Szint: 488/647 m |
||
Nagyesztergár, letérés a főutcáról | 2,460 | 79 | 38 | 18. nap Táv: 16,111 km Szint: 345/482 m |
16. nap Táv: 26,918 km Szint: 732/897 m |
|
Veimpuszta | 2,858 | 39 | 108 | |||
Bakonynána, letérés a pecsételőhelyhez | 4,939 | 128 | 132 | |||
Gaja-szurdok, erdei pihenő | 2,160 | 23 | 77 | |||
Jásd, Szentkút kápolna | 2,955 | 64 | 112 | |||
Jásd, letérés a pecsételőhelyhez | 0,739 | 12 | 15 | |||
Tés, főutca | 2,904 | 279 | 29 | 22. nap Táv: 22,529 km Szint: 667/682 m |
19. nap Táv: 22,529 km Szint: 667/682 m |
|
Csőszpuszta, letérés a pecsételőhelyhez | 1,122 | 6 | 36 | |||
Hamuház | 2,271 | 50 | 58 | |||
Erdei szentély | 2,669 | 35 | 209 | |||
Kisgyón, Természetbarát Telep, letérés | 1,841 | 17 | 83 | |||
Burok-völgy | 7,498 | 238 | 133 | 17. nap Táv: 32,202 km Szint: 922/966 m |
||
Bakonykúti, buszforduló, pecsételőhely | 4,224 | 42 | 134 | |||
Bakonykúti-puszta | 1,376 | 54 | 33 | 23. nap Táv: 20,480 km Szint: 642/699 m |
20. nap Táv: 20,480 km Szint: 642/699 m |
|
Gúttamási országút | 4,089 | 190 | 191 | |||
Fehérvárcsurgó, Becsali kocsma | 4,106 | 74 | 155 | |||
Gaja-völgyi Tájcentrum, bejárat | 4,711 | 141 | 136 | |||
Bodajk, Csókakő vasúti megállóhely | 6,198 | 183 | 184 | |||
81-es út keresztezés | 1,347 | 14 | 0 | 24. nap Táv: 19,391 km Szint: 465/391 m |
21. nap Táv: 19,391 km Szint: 465/391 m |
18. nap Táv: 25,160 km Szint: 664/482 m |
Csókakő, Vadász vendéglő | 2,678 | 63 | 0 | |||
Csókakő, letérés a várhoz | 0,963 | 68 | 0 | |||
Határnyiladék | 1,760 | 171 | 2 | |||
Rátérés az erdei aszfaltútra | 4,165 | 70 | 74 | |||
Letérés az erdei aszfaltútról | 1,544 | 8 | 54 | |||
Hajdúvári vadászház | 1,434 | 50 | 35 | |||
Gánti-szikla | 3,139 | 9 | 193 | |||
Gánt, letérés a Vértes vendéglőhöz | 2,361 | 12 | 33 | |||
Letérés Mindszentpusztához | 5,769 | 199 | 91 | 25. nap Táv: 17,883 km Szint: 597/533 m |
22. nap Táv: 17,883 km Szint: 597/533 m |
|
Letérés a Csáki várhoz | 3,777 | 131 | 118 | 19. nap Táv: 25,924 km Szint: 923/1006 m |
||
Kőhányáspuszta, letérés a p.helyhez | 3,643 | 126 | 148 | |||
Letérés Gesztes várához | 3,643 | 137 | 122 | |||
Várgesztes, Vadász söröző | 2,361 | 12 | 33 | |||
K hrsz. jelzés a Zsigmond-kőre | 1,174 | 76 | 16 | 26. nap Táv: 13,810 km Szint: 525/564 m |
23. nap Táv: 13,810 km Szint: 525/564 m |
|
Mátyás-kút, erdei pihenő | 2,046 | 103 | 92 | |||
Szarvas-kút | 1,668 | 36 | 99 | |||
Rockenbauer Pál emlékfa | 1,058 | 78 | 32 | |||
Letérés Vitányvárhoz | 0,611 | 50 | 20 | |||
Körtvélyespuszta, útelágazás | 2,543 | 118 | 89 | |||
Csákányospusztai turistaház | 1,489 | 29 | 93 | |||
Birkacsárda | 1,463 | 7 | 62 | |||
Szárliget, vasútállomás | 1,758 | 28 | 61 | |||
M1 autópálya aluljáró | 2,183 | 56 | 94 | 27. nap Táv: 19,084 km Szint: 511/531 m |
24. nap Táv: 19,084 km Szint: 511/531 m |
20. nap Táv: 25,032 km Szint: 684/618 m |
Váli-víz | 4,750 | 108 | 104 | |||
Somlyóvári kulcsosház | 3,920 | 216 | 24 | |||
Rátérés az erdei aszfaltútra | 1,027 | 41 | 64 | |||
Tornyópuszta, elágazás | 2,331 | 11 | 93 | |||
Koldusszállás, pecsételőhely | 4,873 | 79 | 152 | |||
Vértestolnai országút | 5,948 | 173 | 87 | 28. nap Táv: 18,354 km Szint: 572/433 m |
25. nap Táv: 11,424 km Szint: 401/177 m |
|
Bányahegyi erdészház, pecsételőhely | 5,476 | 228 | 90 | 21. nap Táv: 25,860 km Szint: 827/967 m |
||
Sandl-hárs | 3,696 | 137 | 70 | 26. nap Táv: 20,384 km Szint: 599/877 m |
||
Gerecse, Egyházi üdülő | 0,750 | 11 | 15 | |||
Pusztamarót, pecsételőhely | 2,484 | 23 | 171 | |||
Bajóti országút | 4,388 | 89 | 256 | 29. nap Táv: 13,454 km Szint: 428/621 m |
||
Péliföldszentkereszt, pecsételőhely | 3,789 | 144 | 159 | |||
Szent-kút | 0,466 | 16 | 10 | |||
Bajóti Öreg-kő, pihenőhely | 1,798 | 132 | 14 | |||
Mogyorósbánya, letérés a Kakukkhoz | 3,013 | 47 | 182 | |||
Kőszikla | 1,165 | 134 | 2 | 30. nap Táv: 15,041 km Szint: 740/763 m |
27. nap Táv: 15,041 km Szint: 740/763 m |
22. nap Táv: 19,629 km Szint: 827/788 m |
Bajnai országút | 1,483 | 3 | 178 | |||
Hegyes-kő, nyereg | 1,999 | 187 | 31 | |||
Tokod, letérés az Aladár kocsmához | 1,145 | 4 | 164 | |||
Nagy-Gete | 2,877 | 382 | 28 | |||
Dorog, vasútállomás | 6,372 | 30 | 360 | |||
Kenyérmezői-patak | 1,770 | 12 | 7 | 31. nap Táv: 13,732 km Szint: 413/354 m |
28. nap Táv: 18,830 km Szint: 540/435 m |
|
117-es elkerülő út | 1,770 | 53 | 8 | |||
Kesztölc, Hársfa söröző | 1,048 | 22 | 10 | |||
Kétágú-hegy kék-zöld jelzés elágazás | 1,610 | 115 | 2 | 23. nap Táv: 26,210 km Szint: 893/729 m |
||
Aszfaltút Klastrompusztára | 3,079 | 91 | 152 | |||
Klastrompuszta, pecsételőhely | 1,354 | 70 | 6 | |||
Piliscsév, katolikus templom | 3,101 | 50 | 169 | |||
Piliscsaba, vasútállomás | 5,098 | 127 | 81 | 32. nap Táv: 17,066 km Szint: 567/400 m |
||
Kőris-völgy, Erzsébet-kút | 4,105 | 77 | 88 | 29. nap Táv: 21,686 km Szint: 601/652 m |
||
Nagy-szénás | 4,926 | 328 | 41 | |||
Zsíros-hegy, Muflon Itató | 2,937 | 35 | 190 | |||
Remete-hegy | 4,497 | 101 | 118 | 33. nap Táv: 15,552 km Szint: 380/495 m |
24. nap Táv: 23,908 km Szint: 690/960 m |
|
Máriaremetei kegytemplom | 2,057 | 33 | 149 | |||
Hűvösvölgy, Gyermekvasút végállomás | 3,164 | 27 | 66 | |||
Vadasparki emlékoszlop | 2,256 | 127 | 30 | 30. nap Táv: 14,190 km Szint: 529/627 m |
||
Oroszlán-szikla | 0,789 | 12 | 28 | |||
Árpád kilátó | 1,400 | 69 | 15 | |||
Szépvölgyi út | 1,389 | 11 | 89 | |||
Hármashatár-hegy, pecsételőpont az oszlopon | 2,299 | 202 | 6 | 34. nap Táv: 17,687 km Szint: 735/759 m |
||
Virágos-nyereg, Boróka büfé | 1,632 | 59 | 181 | |||
Rozália téglagyár, pecsételőhely | 4,425 | 49 | 278 | |||
Bécsi út keresztezése | 1,294 | 10 | 3 | 31. nap Táv: 22,842 km Szint: 1118/543 m |
25. nap Táv: 22,842 km Szint: 1118/543 m |
|
Pilisborosjenő széle | 1,955 | 155 | 41 | |||
Teve-szikla | 1,773 | 57 | 48 | |||
Kevély-nyereg | 1,655 | 185 | 10 | |||
Csobánkai-nyereg, országút | 2,654 | 18 | 192 | |||
Szent-kút | 2,275 | 69 | 94 | 34. nap Táv: 13,511 km Szint: 693/249 m |
||
Szurdok kezdete, erdei pihenő | 4,908 | 152 | 133 | |||
Pilisszentkereszt, letérés a Felső kocsmához | 1,999 | 104 | 10 | |||
Dobogókő, turistaház | 4,329 | 368 | 12 | |||
Sikárosi-rét nyugati széle | 4,815 | 43 | 371 | 36. nap Táv: 10,474 km Szint: 207/544 m |
32. nap Táv: 24,803 km Szint: 640/1228 m |
26. nap Táv: 24,803 km Szint: 640/1228 m |
Sikárosi erdészház, pecsételőhely | 1,674 | 24 | 68 | |||
Pilisszentlászló, Gesztenyés söröző | 4,085 | 140 | 105 | |||
Pap-réti erdészház, pecsételőhely | 3,235 | 202 | 80 | 37. nap Táv: 14,329 km Szint: 433/684 m |
||
Vízverés nyerge | 3,100 | 57 | 49 | |||
Moli-pihenő | 1,750 | 78 | 53 | |||
Sóstói-rét | 1,050 | 17 | 123 | |||
Nagy-Villám, letérés a Vadász étteremhez | 2,664 | 47 | 124 | |||
Visegrád, feljáróút a Fellegvárhoz | 0,793 | 20 | 51 | |||
Visegrád, komp pénztára | 1,737 | 12 | 204 | |||
~ ~ ~ ~ ~ ~ DUNA ~ ~ ~ ~ ~ ~ | ||||||
Nagymaros, kompállomás | 0,000 | 0 | 0 | 38. nap Táv: 10,576 km Szint: 545/418 m |
33. nap Táv: 19,589 km Szint: 874/674 m |
33. nap Táv: 19,589 km Szint: 874/674 m |
Nagymaros, letérés a vasútállomásra | 0,275 | 7 | 0 | |||
Hegyes-tető, Julianus kilátó | 4,044 | 414 | 38 | |||
Köves-mező, pihenő | 1,947 | 6 | 217 | |||
Törökmező turistaház | 4,310 | 118 | 163 | |||
Békás-rét széle | 1,596 | 83 | 78 | 39. nap Táv: 14,725 km Szint: 916/302 m |
||
Kóspallag-Márianosztra útelágazás | 3,416 | 62 | 75 | |||
Kóspallag, katolikus templom | 1,523 | 56 | 17 | |||
Kóspallag, Kálvária | 0,937 | 56 | 6 | |||
Letérés a Kisinóci turistaházhoz | 1,541 | 72 | 80 | |||
Barna Ferenc emléktábla | 1,834 | 261 | 5 | 34. nap Táv: 20,834 km Szint: 989/1086 m |
28. nap Táv: 20,834 km Szint: 989/1086 m |
|
Nagy Hideg-hegy turistaház | 3,878 | 326 | 41 | |||
Csóványos, kilátó | 3,058 | 272 | 167 | 40. nap Táv: 15,122 km Szint: 402/1040 m |
||
Foltán kereszt | 2,425 | 9 | 261 | |||
Saj-kút (Semmelweis-forrás) | 2,614 | 7 | 342 | |||
Béla-rét, kék-zöld jelzés elágazás | 2,470 | 59 | 127 | |||
Fekete-patak, gázló | 3,176 | 33 | 105 | |||
Nógrád, letérés a vasútállomásra | 1,379 | 22 | 38 | |||
Vasúti sínek keresztezése | 1,919 | 35 | 82 | 41. nap Táv: 14,143 km Szint: 423/494 m |
35. nap Táv: 14,143 km Szint: 423/494 m |
29. nap Táv: 28,055 km Szint: 1172/1132 m |
Nagy-Kő-hegy, kilátópont | 2,485 | 218 | 20 | |||
Magyarkút, letérés a Pipás kocsmához | 3,988 | 9 | 262 | |||
Letérés a földútról | 3,505 | 85 | 6 | |||
Katalinpuszta, kocsma | 2,246 | 76 | 124 | |||
Bik-kút | 2,823 | 215 | 43 | 42. nap Táv: 13,912 km Szint: 749/638 m |
36. nap Táv: 20,517 km Szint: 870/852 m |
|
Naszály, geodéziai torony | 4,229 | 408 | 91 | |||
Török-rét, útelágazás | 2,749 | 42 | 360 | |||
Nagy-máj, pihenőház | 1,353 | 57 | 17 | |||
Ősagárd, kocsma | 2,758 | 27 | 127 | |||
Felsőpetény, letérés a kocsmához | 6,605 | 121 | 214 | 43. nap Táv: 18,363 km Szint: 416/540 m |
30. nap Táv: 31,504 km Szint: 749/817 m |
|
Alsópetény, buszforduló | 4,750 | 75 | 62 | 37. nap Táv: 24,899 km Szint: 628/603 m |
||
Romhányi-hegy, erdészház | 2,196 | 135 | 0 | |||
Romhány, Lilla presszó | 4,812 | 85 | 294 | |||
Kétbodony, pecsételőhely | 2,064 | 24 | 10 | 44. nap Táv: 13,141 km Szint: 333/247 m |
||
Vasúti sínek keresztezése | 7,102 | 269 | 153 | |||
Becske, letérés a pecsételőponthoz | 3,975 | 40 | 84 | |||
Magányos erdészház | 2,019 | 98 | 29 | 45. nap Táv: 17,890 km Szint: 545/589 m |
38. nap Táv: 17,890 km Szint: 545/589 m |
31. nap Táv: 27,213 km Szint: 835/844 m |
Szandavár | 2,307 | 245 | 23 | |||
Szandaváralja, letérés a Vár bolthoz | 2,988 | 16 | 276 | |||
Terény | 4,978 | 115 | 180 | |||
Letérés az aszfaltútról | 3,352 | 29 | 40 | |||
Cserhátsurány, letérés a Vadász sörözőhöz | 2,246 | 42 | 41 | |||
Hegyes, kék-piros elágazás | 3,278 | 159 | 15 | 46. nap Táv: 20,857 km Szint: 758/630 m |
39. nap Táv: 20,857 km Szint: 758/630 m |
|
Nógrádsipek, vegyesbolt | 6,045 | 131 | 240 | |||
Dobogó-tető, kék-sárga elágazás | 6,441 | 308 | 41 | 32. nap Táv: 27,845 km Szint: 1039/757 m |
||
Hollókő, Tourinform iroda | 5,093 | 160 | 334 | |||
Felsőtold, harangláb | 5,069 | 93 | 160 | 47. nap Táv: 16,311 km Szint: 571/382 m |
40. nap Táv: 16,311 km Szint: 571/382 m |
|
Alsótold, útelágazás | 1,823 | 13 | 24 | |||
Bableves csárda | 2,286 | 107 | 5 | |||
Tepke, kilátó | 4,252 | 257 | 27 | |||
Garáb-nyereg | 2,881 | 101 | 166 | |||
Nagybárkány, kocsma | 7,547 | 173 | 461 | 48. nap Táv: 16,993 km Szint: 431/746 m |
41. nap Táv: 24,736 km Szint: 976/839 m |
33. nap Táv: 24,736 km Szint: 976/839 m |
Sámsonháza, letérés a főútról | 2,488 | 45 | 78 | |||
Csapás-tető, kék sáv - kék négyszög elágazás | 3,026 | 159 | 25 | |||
Mátraverebély, vasúti átjáró | 3,932 | 54 | 182 | |||
Agyagos-tető, erdei pihenő | 4,718 | 269 | 63 | 49. nap Táv: 11,817 km Szint: 730/213 m |
||
Ágasvár turistaház | 3,025 | 276 | 30 | |||
Szamár-kő | 1,106 | 53 | 14 | 42. nap Táv: 21,062 km Szint: 1154/772 m |
34. nap Táv: 21,062 km Szint: 1154/772 m |
|
Mátraszentistván, Vidróczki csárda | 2,968 | 132 | 106 | |||
Mátraszentlászló, buszforduló | 0,949 | 92 | 2 | 50. nap Táv: 16,988 km Szint: 969/652 m |
||
Piszkéstető, csillagvizsgáló kapuja | 1,410 | 132 | 6 | |||
Galyatető, pecsételőpont a parkolónál | 2,716 | 113 | 111 | |||
Galyatetői országút keresztezés | 1,351 | 8 | 145 | |||
Nyírjesi erdészház, pecsételőpont | 2,589 | 24 | 225 | |||
Vörösmerty turistaház, kapu | 3,478 | 185 | 117 | |||
Mátraháza, kékestetői elágazás | 1,930 | 119 | 41 | |||
Kékestető, hegytető | 2,565 | 296 | 5 | |||
Sas-kő, letérés az emlékműhöz | 1,970 | 49 | 184 | 51. nap Táv: 22,772 km Szint: 802/1668 m |
43. nap Táv: 22,772 km Szint: 802/1668 m |
35. nap Táv: 22,772 km Szint: 802/1668 m |
Markazi-kapu | 2,206 | 13 | 226 | |||
Hármashatár erdészház, pecsételőhely | 1,670 | 51 | 94 | |||
Oroszlánvár, hegytető | 2,867 | 244 | 275 | |||
Jóidő-kút | 3,306 | 260 | 321 | |||
Gazos-kő, kilátópont | 2,799 | 105 | 133 | |||
Sirok, volt vasúti megállóhely | 5,254 | 52 | 410 | |||
Sirok, Hunor vendéglő | 2,700 | 28 | 25 | |||
Letérés Sirok várához | 1,546 | 104 | 1 | 52. nap Táv: 17,367 km Szint: 549/483 m |
44. nap Táv: 17,367 km Szint: 549/483 m |
36. nap Táv: 28,247 km Szint: 1032/876 m |
Rozsnakpuszta, letérés a pecsételőponthoz | 4,804 | 150 | 198 | |||
Bátori útelágazás | 3,315 | 87 | 75 | |||
Gilitka, útelágazás | 4,003 | 149 | 26 | |||
Szarvaskő, Vár presszó | 3,699 | 59 | 183 | |||
Letérés Szarvaskő várához | 0,549 | 77 | 1 | 52. nap Táv: 10,880 km Szint: 483/393 m |
52. nap Táv: 10,880 km Szint: 483/393 m |
|
Gilitka kápolna | 4,330 | 274 | 102 | |||
Letérés a Telekessy vendégházhoz | 2,207 | 72 | 167 | |||
Letérés a Bélkői apátság romjaihoz | 1,858 | 48 | 49 | |||
Letérés a Bélapátfalvi Cementgyár vmh.-hoz | 1,936 | 12 | 74 | |||
Szomjas Csuka vendéglő | 1,275 | 39 | 0 | 54. nap Táv: 20,436 km Szint: 1144/589 m |
46. nap Táv: 20,436 km Szint: 1144/589 m |
37. nap Táv: 27,407 km Szint: 1217/1250 m |
Katonasírok | 2,930 | 247 | 0 | |||
Zöld-rét, kék-zöld jelzés elágazás | 2,416 | 221 | 22 | |||
Őr-kő-ház | 1,284 | 70 | 47 | |||
Letérés a Cserepeskői-barlanghoz | 2,015 | 94 | 115 | |||
Letérés a Tar-kőre | 3,491 | 299 | 165 | |||
Bánkút, síház | 7,025 | 174 | 240 | |||
Kék rom jelzés Dédes várához | 2,064 | 13 | 225 | 55. nap Táv: 12,014 km Szint: 97/756 m |
47. nap Táv: 26,730 km Szint: 349/1057 m |
|
Pirító-kő | 2,154 | 2 | 274 | |||
Mályinka, Sanyi kocsma | 2,753 | 58 | 162 | |||
Dédestapolcsány, Nagy-kő | 1,924 | 17 | 69 | 38. nap Táv: 19,759 km Szint: 276/386 m |
||
Lázbérci-víztároló déli vége | 3,119 | 7 | 26 | |||
Uppony, gyalogoshíd (letérés a pecsételőhelyhez) | 4,269 | 48 | 36 | 56. nap Táv: 14,716 km Szint: 252/301 m |
||
Szilas-tető | 3,196 | 194 | 12 | |||
Rátérés az országútra | 3,771 | 3 | 222 | |||
Putnok, letérés a vasútállomásra | 3,480 | 7 | 31 | |||
Putnok, letérés a 26-os útról | 1,035 | 6 | 1 | 57. nap Táv: 18,023 km Szint: 380/312 m |
48. nap Táv: 18,023 km Szint: 380/312 m |
39. nap Táv: 18,023 km Szint: 380/312 m |
Szörnyű-völgy, első letérés az aszfaltútról | 2,594 | 44 | 5 | |||
Pálma-forrás tisztása, második letérés | 1,832 | 48 | 11 | |||
Kis-Mohos | 1,403 | 120 | 43 | |||
Visszatérés az aszfaltútra | 1,306 | 24 | 18 | |||
Kelemér, útelágazás, pecsételőpont | 2,150 | 12 | 114 | |||
Gömörszőlős, Néprajzi Gyűjt., pecsételőpont | 2,302 | 25 | 12 | |||
Karu-fészke-tető, letérés Zádorfalva felé | 2,059 | 89 | 15 | |||
Zádorfalva, kocsma | 3,342 | 12 | 93 | |||
Magyar-szlovák határ | 8,701 | 255 | 91 | 58. nap Táv: 18,787 km Szint: 519/525 m |
49. nap Táv: 27,567 km Szint: 877/722 m |
49. nap Táv: 27,567 km Szint: 877/722 m |
Aggtelek, barlangpénztár | 3,787 | 37 | 91 | |||
Letérés a Tengerszem szállóhoz | 5,099 | 215 | 245 | |||
Jósvafő, Tohonya-patak hídja | 1,200 | 12 | 98 | |||
Hucul ménes karámja | 1,310 | 84 | 6 | 59. nap Táv: 16,696 km Szint: 542/455 m |
||
Szelcepuszta, turistaszálló | 7,470 | 274 | 191 | |||
Derenk, pecsételőpont | 5,008 | 129 | 168 | 50. nap Táv: 16,949 km Szint: 450/648 m |
41. nap Táv: 19,969 km Szint: 459/665 m |
|
Lakatos-forrás (letérés a Szalamadra-ház felé) | 2,908 | 55 | 90 | |||
Szabó-pallag erdészház | 4,094 | 236 | 34 | 60. nap Táv: 9,033 km Szint: 266/390 m |
||
Barlangkutató-forrás | 2,758 | 29 | 290 | |||
Bódvaszilas, letérés a vasútállomásra | 2,181 | 1 | 66 | |||
Bódvarákói elágazás | 1,369 | 2 | 10 | 61. nap Táv: 16,446 km Szint: 352/353 m |
51. nap Táv: 24,955 km Szint: 543/537 m |
|
Bódvarákó, pecsételőpont | 1,651 | 7 | 7 | |||
Északi zöld keresztezése | 2,500 | 199 | 5 | 42. nap Táv: 29,685 km Szint: 690/691 m |
||
Tornabarakony, pecsételőhely | 6,582 | 54 | 226 | |||
Rakacaszend, központ | 4,344 | 90 | 105 | |||
Kecske-pad | 5,039 | 177 | 33 | 62. nap Táv: 16,259 km Szint: 347/355 m |
||
Irota, Talentum vendégház | 3,470 | 14 | 151 | |||
Felsővadász, vegyesbolt | 7,750 | 156 | 171 | 52. nap Táv: 22,128 km Szint: 596/577 m |
||
Nyésta, letérés a római katolikus templomnál | 3,384 | 102 | 91 | 63. nap Táv: 20,786 km Szint: 508/539 m |
43. nap Táv: 29,322 km Szint: 615/612 m |
|
Abaújszolnok, Rákóczi utca | 2,069 | 87 | 84 | |||
Baktakék, letérés a pecsételőhelyhez | 4,991 | 130 | 136 | |||
Fancsal, pecsételőhely | 3,934 | 121 | 95 | |||
Abaújdevecser északi széle | 3,163 | 54 | 79 | 53. nap Táv: 16,406 km Szint: 199/234 m |
||
3-as főút keresztezés | 1,954 | 11 | 38 | |||
Encs, vasúti átjáró | 1,291 | 3 | 16 | |||
Gibárt, letérés az erőműhöz | 3,566 | 10 | 6 | 64. nap Táv: 9,997 km Szint: 131/101 m |
||
Hernádcéce, pecsételőhely | 4,970 | 97 | 67 | |||
Boldogkőváralja vasúti megállóhely | 1,462 | 24 | 28 | 44. nap Táv: 19,017 km Szint: 623/368 m |
||
Letérés Boldogkő várához | 1,896 | 40 | 38 | 65. nap Táv: 17,555 km Szint: 599/340 m |
54. nap Táv: 17,555 km Szint: 599/340 m |
|
Boldogkőváralja, központ | 0,839 | 8 | 15 | |||
Arka, útelágazás a templomoknál | 2,716 | 63 | 21 | |||
Romos vadászház | 4,581 | 179 | 55 | |||
Letérés a Bónyi-kúthoz | 2,073 | 69 | 44 | |||
Mogyoróska, központ | 1,445 | 58 | 16 | |||
Piros rom jelzés Regéc várához | 2,149 | 171 | 2 | |||
Regéc, Veronika panzió | 1,856 | 11 | 149 | |||
Kemence-kő | 1,727 | 136 | 8 | 66. nap Táv: 9,475 km Szint: 373/273 m |
55. nap Táv: 25,500 km Szint: 663/915 m |
45. nap Táv: 25,500 km Szint: 663/915 m |
Kerékkötő nyerge | 1,716 | 169 | 2 | |||
Kék háromszög jelzés a Pengő-kőhöz | 2,054 | 35 | 49 | |||
Kék háromszög jelzés a Nagy-Péter-mennykőhöz | 1,004 | 5 | 45 | |||
István-kúti erdészház, pecsételőhely | 1,879 | 5 | 131 | |||
Mlaka-rét, S jelzés Háromhutára (+3 km a falu!) | 1,095 | 23 | 38 | |||
Cselliszka-rét | 3,032 | 58 | 62 | 67. nap Táv: 16,025 km Szint: 290/642 m |
||
Letérés az Eszkála erdészházhoz | 3,311 | 70 | 93 | |||
Zsidó-rét | 4,720 | 104 | 157 | |||
Cifra-kút | 2,595 | 50 | 103 | |||
Makkoshotyka, letérés a kocsmához | 2,367 | 8 | 227 | |||
Kovács-patak | 1,680 | 62 | 64 | 68. nap Táv: 11,938 km Szint: 401/421 m |
56. nap Táv: 19,069 km Szint: 718/662 m |
46. nap Táv: 30,600 km Szint: 953/945 m |
Cirkálótanya | 1,570 | 74 | 18 | |||
Hercegkúti-patak | 1,534 | 15 | 82 | |||
Rákóczi-fa | 1,650 | 71 | 31 | |||
Csonka-kút | 2,260 | 105 | 91 | |||
Bányi-nyereg, aszfaltút | 1,368 | 70 | 76 | |||
Vöröskő vendégház, pecsételőhely | 1,876 | 4 | 59 | |||
Nagy-Hallgató-nyereg, erdei pihenő | 4,824 | 305 | 47 | 69. nap Táv: 12,623 km Szint: 492/396 m |
||
Vágáshuta, Huta kocsma | 2,307 | 12 | 194 | |||
Margit-forrás | 2,196 | 16 | 71 | 57. nap Táv: 20,469 km Szint: 503/341 m |
||
Nagyhuta, községháza | 3,296 | 159 | 84 | |||
Kishuta vasúti megállóhely | 3,457 | 3 | 88 | 70. nap Táv: 14,977 km Szint: 328/186 m |
||
Nagybózsva, Faluház | 2,582 | 57 | 40 | |||
Kisbózsva, rátérés a volt vasúti pályára | 0,970 | 29 | 17 | 47. nap Táv: 22,659 km Szint: 890/731 m |
||
Nyíri országút keresztezése | 1,927 | 24 | 10 | |||
Füzérkomlós, volt vasútállomás | 2,659 | 43 | 17 | |||
Kőkereszt a dombtetőn | 1,750 | 90 | 7 | |||
Füzér, Vár büfé | 1,632 | 82 | 7 | |||
Csataréti vadászház | 3,542 | 263 | 25 | 71. nap Táv: 13,721 km Szint: 622/673 m |
58. nap Táv: 13,721 km Szint: 622/673 m |
|
Nagy-Milic | 1,858 | 298 | 17 | |||
Bodó-rét, Panoráma büfé, pecsételőhely | 3,543 | 27 | 282 | |||
Dög-tér rétje | 2,278 | 7 | 195 | |||
Hollóháza, kéktúra emlékmű | 2,500 | 27 | 154 | |||
Átlagos napi táv: | 16,188 km | 19,816 km | 24,454 km |
Utoljára módosítva és aktualizálva: 2019. április 3. (készült: 2012. február 5.)
A tárhelyszolgáltató neve: | Port Kft. |
A tárhelyszolgáltató címe: | 9200 Mosonmagyaróvár, Szent István király út 60. |
A tárhelyszolgáltató e-mail címe: | info@webtar.hu |
A honlap szerkesztőjének neve: | Horváth Béla |
A honlap szerkesztőjének e-mail címe: | horvabe1959@gmail.com |
A honlap szerkesztője mindent megtesz azért, hogy az itt közölt információk pontosak, frissek és teljesek legyenek, de semmiféle felelősséget nem vállal bármely, ezen információk használatából adódó kár bekövetkeztéért. A honlap adatainak használatával Ön elismeri, hogy azt csak és kizárólag saját felelősségére teszi. | |
Creative Commons license: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
Kérem, olvassa el a honlap Cookie Policy-jét! Fontos információkat tartalmaz! |